رئیس سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر:
اهدای خون موجب ترویج فرهنگ نوع دوستی در جامعه می شود

رئیس سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر :

اهدای خون موجب ترویج فرهنگ نوع دوستی در جامعه می شود

رئیس سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر گفت: اهدای خون برای نجات جان بیماران نیازمند موجب توسعه و ترویج فرهنگ نوع دوستی، صلح و ایثار در جامعه می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، دکتر علی فرجی پنجشنبه یازدهم مرداد 1397 در حاشیه اهدای خون جمعی از پرسنل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر در پایگاه انتقال خون استان تهران (وصال شیرازی) بر اهمیت فرهنگ سازی اهدای خون از سوی رسانه های جمعی در جامعه تاکید و ابراز امیدواری کرد تا میزان اهدای خون با این فرهنگ سازی افزایش یابد.

وی توضیح داد: اهدای خون یکی از شاخصه های مهم پیوند با همنوع، احساس مسوولیت، نجات زندگی و کسب رضایت پروردگار به شمار می رود.

رئیس سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر با اشاره به  نقش اهداکنندگان خون و نظام سلامت کشورها و تاثیری که بر نجات سلامت انسانها دارد، اظهار داشت: با اهدای خون سالم می توانیم زندگی دوباره را برای بیماران نیازمند به دریافت خون و فرآورده های خونی به اشتراک بگذاریم.

فرجی اضافه کرد: اهدای خون سالانه می تواند جان میلیونها نفر را نجات دهد و به بیماران، فرصت زندگی طولانی تر و با کیفیت بالاتر ببخشد و در اعمال جراحی و پزشکی پیچیده به کمک پزشکان بیاید.

وی در ادامه تاکید کرد: اهدای خون نقش نجات بخشی در مراقبت های مادر و کودک دارد و در فجایع پدید آمده توسط انسان یا طبیعت نیاز اورژانسی به خون را رفع می کند.

سال گذشته نیز 70 هزار داوطلب جمعیت هلال‌احمر خون اهدا کرده‌اند و این مهم نشان می‌دهد که هلال‌احمر در هر صحنه‌ای که کار داوطلبانه در میان باشد؛ حاضر و آماده خدمت است.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0