مدیرکل انتقال خون استان تهران خبر داد
راه اندازی پویش اهدای خون به نیت یك شهید در هفته دفاع مقدس

مدیرکل انتقال خون استان تهران خبر داد

راه اندازی پویش اهدای خون به نیت یک شهید در هفته دفاع مقدس

 

در چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس و به پاسداشت چهل سال حضور سازمان انتقال خون در کنار مردم از دوران جنگ با دشمن بعثی تا دوران نبرد با ویروس کرونا، پویش نذر خون به نیت یک شهید در استان تهران راه اندازی می شود.

به گزارش روابط عمومی انتقال خون استان تهران، دکتر محمدرضا مهدی زاده مدیرکل انتقال خون استان تهران از راه اندازی پویش اهدای خون به نیت یک شهید، همزمان با چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس خبر داد.

مدیرکل انتقال خون استان تهران با اشاره به حضور و امداد رسانی پزشکان، پرستاران و کارکنان این مجموعه در دوران جنگ تحمیلی گفت: انتقال خون از ابتدای دوران دفاع مقدس در خط مقدم جبهه ها و برای نجات جان مجاهدان و مجروحین، منشا آثار خیر و اتفاقات بزرگی بوده است و الحمدلله این روزها هم در نبرد با ویروس منحوس کرونا همچنان در خط مقدم نظام سلامت و در کنار مردم هستیم.

وی ادامه داد: تلاش داریم در چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس و پیوند فرهنگ شهادت و فرهنگ اهدای خون، پویش اهدای خون به نیت یک شهید را با مشارکت مردم خیرخواه و مهربان راه اندازی کنیم تا در این روزهای سخت شیوع کرونا و محدودیت های در رفت و آمد، زمینه حضور مردم را در مراکز اهدای خون فراهم کنیم.

مدیرکل انتقال خون استان تهران با تاکید بر این که شهدا، الگوهایی ممتاز برای فرهنگ سازی مومنانه و مجاهدانه در جامعه هستند، خاطر نشان کرد: در پویش اهدای خون به نیت یک شهید، هر کدام از داوطلبان اهدای خون برای کار انسانی و نجات بخش خود در مسیر نجات جان انسانها، یک شهید را سهیم می کند و این حرکت می تواند یک خیزش فرهنگی برای زنده نگه داشتن یاد شهدا باشد چه آنان که در میدان نظامی و چه کسانی که در خط مقدم سلامت برای امنیت و آرامش مردم از جان خود مایه گذاشتند.

وی در پایان گفت: نیاز روزانه بیش از ۱۶۰ بیمارستان و مرکز درمانی به فرآورده های خونی برای نجات جان بیماران، نشان دهنده حیاتی بودن این کار انسانی می باشد که امیدواریم مردم ما مثل همه ی صحنه های مهم که در وسط میدان و به بهترین شکل رفتار می کنند، ضرورت اهدای خون را فراموش نکنند

 

امتیاز :  ۵.۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0